Az üresség fogalma a hagyományos kínai festészetben

The registration deadline has expired.
Sorry, this content is not available in English
Kiállításmegnyitó és előadás a tér, a térelemek közötti arányok szerepéről a Konfuciusz Intézetben.

A kínai tradicionális festészet kompozíciós elvei merőben eltérnek az európai hagyományéitól. Az intézet januári előadásának fókuszában a kínai festészet specifikus képkivágási módja, valamint a geometrikus formák mint kompozíciós struktúrák hiánya állt, a mostani alkalom az „ürességet”, a tér és a térelemek közötti arányokat állítja a középpontba, azt vizsgálva meg, hogy a keleti festészeti hagyományban miért sokkal nagyobb a kitöltés és mintázat nélküli, üres felületek aránya, mint az európaiban. Az előadás előtt tartott rövid kiállításmegnyitó vendégei megtekinthetik az intézet orchidea-, lótusz- és tájképfestészet tanfolyamán készült alkotások is.

Forrás: ELTE BTK
Borítókép: Zhu Da 朱耷 (1626-1705)

Like
150 views Visits
Share it on
Hobby

ELTE Konfuciusz Intézet

Múzeum körút 4/F 1088 BUDAPEST

Please log in to see or add a comment

Suggested events

Fri.

24

May

Alumni Operaest - Melis 100

ELTE Aula Magna (Egyetem tér 1-3., I. em.)

Budapest

Tue.

28

May

Meet ELTE in Stockholm, Sweden

TBA