Az üresség fogalma a hagyományos kínai festészetben
The registration deadline has expired.
Sorry, this content is not available in English
Kiállításmegnyitó és előadás a tér, a térelemek közötti arányok szerepéről a Konfuciusz Intézetben.
A kínai tradicionális festészet kompozíciós elvei merőben eltérnek az európai hagyományéitól. Az intézet januári előadásának fókuszában a kínai festészet specifikus képkivágási módja, valamint a geometrikus formák mint kompozíciós struktúrák hiánya állt, a mostani alkalom az „ürességet”, a tér és a térelemek közötti arányokat állítja a középpontba, azt vizsgálva meg, hogy a keleti festészeti hagyományban miért sokkal nagyobb a kitöltés és mintázat nélküli, üres felületek aránya, mint az európaiban. Az előadás előtt tartott rövid kiállításmegnyitó vendégei megtekinthetik az intézet orchidea-, lótusz- és tájképfestészet tanfolyamán készült alkotások is.
Forrás: ELTE BTK
Borítókép: Zhu Da 朱耷 (1626-1705)
Like
150 views
Visits
Hobby