Back to news
Next article
Previous article

Beszámoló - Örökség és átmenet – utak és új irányok

-

Bárczi Alumni Tagozat

Report

-

05.16.2025

Sorry, this content is not available in English

A Bárczi Gyógytea 2025. április 10-i előadását a 2024/2025-ös, jubileumi tanévben az Értelmileg Akadályozottak Pedagógiája szakirány és az Autizmus Spektrum Pedagógiája szakirány munkatársai tartották.

Az előadássorozat XI. évadának támogatója idén is az ELTE Alumni Központ és az NKA, mely támogatást ezúton is köszönünk. A sorozat házigazdája, Perlusz Andrea megnyitója után Pataky Csilla, az Alumni Központ vezetője köszöntötte a szép számú jelenlévőt személyesen és online is. Ezt követően rövid tájékoztatást adott az Alumni Központ célkitűzéseiről és munkájáról, valamint betekintést nyújtott a közeljövő programjaiba.

Az értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány: örökség és feladat

Az értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány oktatói - tisztelgéssel a nagy elődök előtt - mutatták be a szakirány múltját, jelenét és jövőjét. A gyógypedagógia fejlődésével, az emberi jogi szemlélet alkalmazásával folyamatosan megújultak a tartalmak, lehetőségek. Az előadásban ennek az ívnek a bemutatása történt, figyelemmel a gyógypedagógus szerepváltozásokra is. A jövőbeni szakmai kihívásokra rugalmasan és felkészülten terveznek reagálni.

A második előadás „Átmenetek. Átmentünk? Az autizmus spektrum pedagógiája a gyógypedagógusképzésben és azon túl.” címmel kapcsolódott az ünnepi programsorozathoz.

Bertók Csilla, az Autizmus Spektrum Pedagógiája szakirány mesteroktatója egy idővonal mentén mutatta be az autizmus spektrum pedagógiájának mérföldköveit. Az idővonal átmeneti pontjaihoz kapcsolódva Molnár-Láng Annamária (autizmus szakirányos gyógypedagógus) osztott meg egy jó gyakorlatot az átmenettervezés területéről, valamint értékes gondolatokat fogalmazott meg a szülőből szakemberré válás személyes és szakmai aspektusairól. A Szakirány formálódási folyamatának szerves részeként jelent meg az MTA–ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) tevékenysége is. Dr. Németh Vivien (egyetemi adjunktus) betekintést nyújtott az autista gyermekek/felnőttek szüleinek életminőségére fókuszáló interjús vizsgálat eredményeibe, valamint személyes tapasztalatait is megosztotta a doktori képzésbe való átmenet kapcsán.

Az előadás utolsó, nyitott kérdése átmenetet képzett a plenáris rész és a közönséggel folytatott diskurzus között: „Milyen elképzeléseink vannak a jövőről?” A kérdésre elsőként Dr. Stefanik Krisztina szakirányfelelős válaszolt, majd ezt követően megnyílt a lehetőség a résztvevőkkel való közös gondolkodásra is.

Az infokommunikációs akadálymentesítést automatikus feliratozással történt. 

Köszönjük a támogatást:

Örök diákjait az ELTE Alma Mater visszavárja! 

 

Comments0

Please log in to see or add a comment

Suggested Articles

Report

Az Egyetem megnyitja kapuit - Eötvös Collegium

profile photo of a member

Alumni Központ

May 20

Report

Oláh Vilmos: Secrets of the guitar

profile photo of a member

Alumni Központ

May 19

Report

Tanévzáró koncert a TÓK-on

profile photo of a member

Judit Pálfalvi

May 19