Vissza a hírekhez
Következő cikk
Korábbi cikk

Beszámoló - Örökség és átmenet – utak és új irányok

-

Bárczi Alumni Tagozat

Beszámolók

-

2025.05.16

A Bárczi Gyógytea 2025. április 10-i előadását a 2024/2025-ös, jubileumi tanévben az Értelmileg Akadályozottak Pedagógiája szakirány és az Autizmus Spektrum Pedagógiája szakirány munkatársai tartották.

Az előadássorozat XI. évadának támogatója idén is az ELTE Alumni Központ és az NKA, mely támogatást ezúton is köszönünk. A sorozat házigazdája, Perlusz Andrea megnyitója után Pataky Csilla, az Alumni Központ vezetője köszöntötte a szép számú jelenlévőt személyesen és online is. Ezt követően rövid tájékoztatást adott az Alumni Központ célkitűzéseiről és munkájáról, valamint betekintést nyújtott a közeljövő programjaiba.

Az értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány: örökség és feladat

Az értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirány oktatói - tisztelgéssel a nagy elődök előtt - mutatták be a szakirány múltját, jelenét és jövőjét. A gyógypedagógia fejlődésével, az emberi jogi szemlélet alkalmazásával folyamatosan megújultak a tartalmak, lehetőségek. Az előadásban ennek az ívnek a bemutatása történt, figyelemmel a gyógypedagógus szerepváltozásokra is. A jövőbeni szakmai kihívásokra rugalmasan és felkészülten terveznek reagálni.

A második előadás „Átmenetek. Átmentünk? Az autizmus spektrum pedagógiája a gyógypedagógusképzésben és azon túl.” címmel kapcsolódott az ünnepi programsorozathoz.

Bertók Csilla, az Autizmus Spektrum Pedagógiája szakirány mesteroktatója egy idővonal mentén mutatta be az autizmus spektrum pedagógiájának mérföldköveit. Az idővonal átmeneti pontjaihoz kapcsolódva Molnár-Láng Annamária (autizmus szakirányos gyógypedagógus) osztott meg egy jó gyakorlatot az átmenettervezés területéről, valamint értékes gondolatokat fogalmazott meg a szülőből szakemberré válás személyes és szakmai aspektusairól. A Szakirány formálódási folyamatának szerves részeként jelent meg az MTA–ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) tevékenysége is. Dr. Németh Vivien (egyetemi adjunktus) betekintést nyújtott az autista gyermekek/felnőttek szüleinek életminőségére fókuszáló interjús vizsgálat eredményeibe, valamint személyes tapasztalatait is megosztotta a doktori képzésbe való átmenet kapcsán.

Az előadás utolsó, nyitott kérdése átmenetet képzett a plenáris rész és a közönséggel folytatott diskurzus között: „Milyen elképzeléseink vannak a jövőről?” A kérdésre elsőként Dr. Stefanik Krisztina szakirányfelelős válaszolt, majd ezt követően megnyílt a lehetőség a résztvevőkkel való közös gondolkodásra is.

Az infokommunikációs akadálymentesítést automatikus feliratozással történt. 

Köszönjük a támogatást:

Örök diákjait az ELTE Alma Mater visszavárja! 

 

Megjegyzések0

Megtekintéshez, vagy megjegyzés hozzáadásához kérjük, jelentkezzen be!

Javasolt cikkek

Beszámolók

Az Egyetem megnyitja kapuit - Eötvös Collegium

egy tag profilképe

Alumni Központ

20 május

Beszámolók

Oláh Vilmos: Secrets of the guitar

egy tag profilképe

Alumni Központ

19 május

Beszámolók

Tanévzáró koncert a TÓK-on

egy tag profilképe

Judit Pálfalvi

19 május