Az üresség fogalma a hagyományos kínai festészetben

A regisztráció határideje lejárt.
Kiállításmegnyitó és előadás a tér, a térelemek közötti arányok szerepéről a Konfuciusz Intézetben.

A kínai tradicionális festészet kompozíciós elvei merőben eltérnek az európai hagyományéitól. Az intézet januári előadásának fókuszában a kínai festészet specifikus képkivágási módja, valamint a geometrikus formák mint kompozíciós struktúrák hiánya állt, a mostani alkalom az „ürességet”, a tér és a térelemek közötti arányokat állítja a középpontba, azt vizsgálva meg, hogy a keleti festészeti hagyományban miért sokkal nagyobb a kitöltés és mintázat nélküli, üres felületek aránya, mint az európaiban. Az előadás előtt tartott rövid kiállításmegnyitó vendégei megtekinthetik az intézet orchidea-, lótusz- és tájképfestészet tanfolyamán készült alkotások is.

Forrás: ELTE BTK
Borítókép: Zhu Da 朱耷 (1626-1705)

kedvel
147 megtekintés Látogatók
Ossza meg
Hobbi

ELTE Konfuciusz Intézet

Múzeum körút 4/F 1088 BUDAPEST

Megtekintéshez, vagy megjegyzés hozzáadásához kérjük, jelentkezzen be!

Javasolt események

csü.

25

ápr.

Egyetem megnyitja kapuit - Trefort-kert

ELTE Trefort-kert

Budapest

ked.

28

máj.

Meet ELTE in Stockholm, Sweden

TBA