Az üresség fogalma a hagyományos kínai festészetben

A regisztráció határideje lejárt.
Kiállításmegnyitó és előadás a tér, a térelemek közötti arányok szerepéről a Konfuciusz Intézetben.

A kínai tradicionális festészet kompozíciós elvei merőben eltérnek az európai hagyományéitól. Az intézet januári előadásának fókuszában a kínai festészet specifikus képkivágási módja, valamint a geometrikus formák mint kompozíciós struktúrák hiánya állt, a mostani alkalom az „ürességet”, a tér és a térelemek közötti arányokat állítja a középpontba, azt vizsgálva meg, hogy a keleti festészeti hagyományban miért sokkal nagyobb a kitöltés és mintázat nélküli, üres felületek aránya, mint az európaiban. Az előadás előtt tartott rövid kiállításmegnyitó vendégei megtekinthetik az intézet orchidea-, lótusz- és tájképfestészet tanfolyamán készült alkotások is.

Forrás: ELTE BTK
Borítókép: Zhu Da 朱耷 (1626-1705)

51 megtekintés Visites

kedvel

Hobbi

ELTE Konfuciusz Intézet

Múzeum körút 4/F 1088 BUDAPEST

Nincs jogosultsága a megtekintéshez, illetve megjegyzés írásához.Kérjük, jelentkezzen be.

Javasolt események

pén.,

dec.

11

Adventi est